Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

måndag, mars 30, 2009

Konsten att Se


Ny vecka! Klockan är omställd, bilen skall ha blivit helbrägda, alltså frisk igen. Skall få hämta den i veckan. Ett lån är omlagt från 5,1% till 2,20%, Leilas nya tidning kom i brevlådan, några bokade rum idag, fler förfrågningar om bröllop, jag har jobb på en förskola i min egen by imorgon, jag är frisk och har en snäll man som säger fina saker varje dag, jag har riktigt goa vänner, 3 underbara barn och krokusen lyser i rabatterna , koltrasten har börjat sjunga så vaddå...

Jag är en fattiglapp och oroar mig ständigt för hur saker och ting ska gå, men tänker man på alla bra saker som faktiskt också händer så kommer man till sist på att allt kommer att ordna sig till det bästa och en tacksamhet över allt det fina jag har får mig att känna mig så glad.

Ha en riktigt fin vecka! Kram Ingela

1 kommentar:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart inägg och tack för dina goa kommentarer inne hos mig !
Nej man ska inte oroa sig för mycket hit och dit .

Man måste lära sig leva i nuet , men sen skadar det ju inte att ha lite framförhållning oxå , eller hur !?!

Skönt att bilen är på benen , eller vägen igen !

Kraam !!