Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, januari 09, 2009

På hal is




Igår snöade det på förmiddagen och sen blev det förstås regn av alltsammans. Jag hade tänkt gå till Värdshuset och börja "röja", men vädret såg inte inbjudande ut.


På eftermiddagen så där när det började skymma, ringde dottern och tyckte vi behövde frisk luft så jag nappade på idén efter några "njae", om en promenad. Jag tog gummistövlar, reflex och jacka med huva och gav mig ut. Jag hann typ 25 m då benen for i vädret och jag tungt landande i backen! Jag kände bara hur ont det gjorde i ryggen och smällen i huvudet var också hård. Jag kravlade mig upp efter ett tag och tänkte fortsätta (vet inte hur man tänker i ett sånt läge), men det var inte lätt att gå och benen for som vispar så halt som det var. Så jag gick haltande hem och fick tag på dottern så jag kunde säga att jag inte sätter nån fot ute just nu. Det blev svårt att sitta och idag är hela kroppen helt mörbultad. Man behöver inte tro att det är de vidlyftiga "resorna" som alltid är de värsta. Ibland räcker det med 25 m från hemmet:)


Jag tar det lugnt i dag och tar tablett. Klockan 18.00 går planet från Landvetter för dottern och samma tid går planet från Arlanda för sonen. Jag skulle så gärna velat vara med eftersom de ska besöka norra Thailand där jag bott och ev. bo i huset vi bodde i. Möblerna står kvar och även mina böcker i bokhyllan...jag lämnade platsen 1983.

Inga kommentarer: