Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, januari 31, 2009

Loppisfynd


Idag har jag och min man varit på loppis. Där fanns dessvärre inga möbler, vilket jag hade hoppats på, men mannen hittade böcker som han ville ha och jag hittade en tvättpåse, ett silverfat, en kanna och ett minne som jag hade när jag var liten. Det bestod av en öppen porslinbok där det stod "Fader Vår" och så var det en rosa ros högst upp, säkert har nån sett en sådan förr. Jag hade helt glömt den, men då jag såg den så kom jag ihåg - en sån hade jag när jag var liten! Och då kändes det som att jag ville ha den igen.

Idag då vi vaknade låg det lite pudersnö på marken - det är inte vanligt här!

Nu ska jag se vad jag kan göra av mina fynd=)

3 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Hej Ingela, vad kul med lite loppisfynd! Det är alltid så kul när man hittar nåt bra och det sätter ju en himla fart på kreativiteten hi hi.
Du ska se att du fixar detta med maten också... Lite morötter till mellanmål är faktiskt inte så dumt.
Idag ska jag skjutsa min dotter på träningen så ska jag åka till IKEA och köpa ljus. Kan ju hända att det blir nåt mer *ler*
Gick det bra med tidningen? Jag satte på lite extra porto så den skulle komma fram fortare.
Ha en riktigt fin söndag!
Kram Mia

lottens vita och gröna sa...

hallå blir alldeles försjunken och har läst tillbaks allt, vilken mysig blogg och vilka bilder du visar! kul att loppishandla, jag med är en nostalgikershoppare! ha det gott varmkram lotten

Eva Agnes sa...

Såg pudersnön när jag körde förbi till Filmfestivalen. Fanns inte i Fbg och inte heller i Gbg. Måste ha varit ett litet lokalt snöfall. Vackert var det hur som helst.
Så fina fynd från loppisen. Hade gärna sett en bild på ditt barndomsminne, porslinsboken.
Jag njöt av allt på festivalen. Mycket för att min son hade agjort avslutningsfilmen " Filmen jag inte vill tala om längre".
Roligt att träffa sonen också eftersom han bor i Stockholm.
Tyvärr skaffade jag på mig en parkeringsbot på 600:-. Avskyvärt med så dumma utgifter.
Kallt här i dag.
Kramar Eva Agnes