Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

torsdag, december 18, 2008

Julstök


Idag har jag städat både ute och inne. Det var på tiden att jag hann ut i trädgården också. Synd bara att det blir så fort mörkt! Jag hann ta granris, enkvistar och mossa i alla fall. Sedan började jag på projektet att måla korgstolar vita. Hm, den sprayburken räckte inte långt...och så var jag ute med stolen...tänkte få ner den i källaren och stå där, men korgstolar är rätt omfattande i omkrets. Den gick inte in genom dörren, så jag stod ute...och det började smådugga...ja, då baxade jag in den i tvättstugan, men först halkade jag på alla brädhögar som värsta Pettsson och fick den usla stolen över mig. Just nu står den halvmålad i vardagsrummet tillsammans med den omålade, vilket i och för sig var bra att se. Det kommer att bli jättebra då de båda blir vita! Men minst 3 burkar till blir jag nog tvingen att köpa! De gamla fina spetslakanen som jag köpte igår har jag lagt under min linneduk så man ser den fina spetsen på sidorna. På bordet satte jag en julros. Två vita amaryllis står i fönstret och imorgon ska jag arrangera hyacinterna tillsammans med grön mossa som jag plockat. Nu tar jag kväll.

Inga kommentarer: