Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, december 27, 2008

Julfirande på Vallersviks Värdshus




Nu har vi sagt hejdå till alla som hälsat på oss under jul. Vi firade julen på Värdshuset först. De som skulle sova över fick sina rum och sedan åt vi och sjöng lite. Det var riktigt mysigt. Senare på kvällen gick vi hem till oss och hade lite rolig julklappsutdelning. Alla hade köpt något för 50 kr och så fick man ett nummer och sen fick man välja sin julklapp. Det blev lite byteshandel innan alla till slut hade fått sitt paket. Idag for även äldste sonen hem till Göteborg. Själv har jag inte gjort många knop efter detta. Jag satte mig att se TV, vilket inte är något som sker varje dag! Körslaget har jag dock lite svårt att slita mig ifrån, för sjunga kör är så vansinnigt roligt tycker jag själv!


Nu är det vad vi gör resten av dagarna... jag kollade upp fjällhotell...de flesta räknar med att man kommer med hela kittet (skidor,etc) och då vill man bli där en massa nätter. Vi tänkte ju bara titta på snön och sedan dra vidare. Nåja, just nu är vi trötta efter helgen. Satt uppe till 03.00 och sjöng Beatles-låtar med sonen, och så är jag så knasigt konstruerad att jag ändå vaknar tidigt! Klart man är trött! ...Jag skulle behöva en kamera också...har ingen bild på Värdshuset då det är vinter. Havet är dock olika varje dag och det är en otroligt vacker arbetsplats!


Inga kommentarer: