Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

lördag, december 13, 2008




Luciadag!


Jag har övat 2 tisdagar med traktens 8 - 12-åringar (ca 10 stycken) för att jag hade bestämt mig för att lördagen den 13 december då vi har julbord ska vi också ha ett Luciatåg.


Tänk, vad bra det blev!!! Jag frågade grannbarnen och sen kom det lite fler barn och så tränade vi på ca 8 låtar. De skötte allt perfekt! Mannen har åkt till Borås för att hjälpa sin dotter att flytta. Han kommer hem imorgon. Dottern skickade fint kort på sin gran. Strax därpå kom ett nytt sms - "Jag glömde ljusen, mamma!"


Granen på Värdshuset börjar se lite ut som "Är det inte över snart nu?" Suck, och egentligen har det ju inte knappt börjat! Fast på Värdshuset har vi nu haft jul sen 1:a advent. Jag måste få någon som kan hjälpa mig att ta kort på allt innan det är över med julen där!


Sonen i Thailand skypade och sa att han fått uppdrag att göra reklamfilmer för olika turistattraktioner på den ö de nu är på. Roligt att de får användning av de grejor de släpat med sig. Äldste sonen ringde från Stockholm och berättade att hans webb-byrå blivit bäst i Sverige igen! Jätteroligt! Många kuliga saker:)


Nu ska jag ta mig en skinkmacka och ett glas vin. Skål för denna dag!

Inga kommentarer: