Välkommen till min blogg!

Lite dagboksanteckningar...

Att följa andras fotspår gör inga nya och utan rädsla kan det inte finnas mod.

fredag, december 12, 2008




Igår blev det 14 timmar jobb. Det är alltid tufft att ha konferenser! Allt ska gärna vara lite extra bra och det är ständig passning och många kaffepauser. Det var kul att de ville ha julbord på kvällen. Vår idé om att inte ha Torky på toaletterna är väl inte genialisk då det är mycket folk och som dessutom stannar i två dar! Jag får tvätta handdukar varje kväll :) Vi köpte ju små, typ tvättlappar i frotté som vi rullar och lägger i en liten korg och varje gång en gäst tvättar sig så tar man en sådan liten handduk och slänger den i en annan korg då den är använd. Så - Tvätt blir det! Men det ser väldigt mycket mer trevligt ut så just nu kostar vi på våra gäster detta. Gästerna for 14.00 och vi städade 12 rum efter detta. Nu är jag inte särskilt verksam. Min dotter och jag sa att vi brukar längta och tycka det tar lång tid innan det är jul. I år känns det som vi hamnat på ett tåg och utanför ser vi hur det blir jul och vi hinner inte kliva av! Men på tisdag har vi sista jultallriken, sen kan vi förhoppningsvis börja titta hur vi har det hos oss själva!

Inga kommentarer: